
Thạc sĩ Giáo viên Giáo dục Chơi nhạc cụ với chương trình giảng dạy kép Giáo dục Âm nhạc cho Giáo viên Trung học cơ sở và Trung học phổ thông
Prague, Cộng hòa Séc
KHOẢNG THỜI GIAN
2 Years
NGÔN NGỮ
Tiếng Anh
NHỊP ĐỘ
Toàn thời gian
THỜI HẠN NỘP ĐƠN
Yêu cầu thời hạn nộp đơn
NGÀY BẮT ĐẦU SỚM NHẤT
Yêu cầu ngày bắt đầu sớm nhất
HỌC PHÍ
EUR 2.334 / per year *
HÌNH THỨC HỌC TẬP
Trong khuôn viên trường
* online application fee: 820 CZK
Giới thiệu
Giáo viên dạy chơi nhạc cụ
Mục đích là đào tạo học sinh mới ra trường có khả năng dạy chơi nhạc cụ (piano hoặc violin) tại các trường âm nhạc khác nhau. Nghiên cứu này gắn liền với nghiên cứu cử nhân trước đó, tập trung vào việc đạt được kiến thức và khả năng âm nhạc đặc biệt. Bằng cấp nghiên cứu thạc sĩ tập trung vào sự hợp tác với các môn sư phạm và tâm lý cũng như với thực tiễn ở các trường cơ bản và trung học để phát triển các kỹ năng sư phạm âm nhạc. Các môn học có tính đến định hướng sư phạm của bằng thạc sĩ.
Teacher Education of Music for Lower and Upper Secondary Schools
The study program follows on from the bachelor's study program Music Education with a focus on education.
The aim of the study program is to provide its graduates with a comprehensive master's degree, which will prepare them for the profession of music teacher at the 2nd level of primary and secondary schools. The study program takes into account the proportionality of the cognitive, didactic, and pedagogical-psychological components of the training, while the field knowledge gained in the bachelor's degree is further systematized and applied in the field of didactics and professional subjects closely related to it. Graduates of the study program are competent to independently create school educational programs in the educational field of Arts and Culture. They are ready to teach music education with all its aspects in the field of knowledge and skills. The study program builds on creative activities in the field of music education and its didactics. The field component is focused on a deeper understanding of music education issues, which is reflected in the teaching of music education in primary and secondary schools. Musical phenomena and concepts are presented in a broader context and relationships between different types of science and art. The music didactic component is based on the knowledge gained in music pedagogical research and on best practices verified in practice. The music theory and pedagogical component can then be deepened in a doctoral study program, e.g. Music Theory and Pedagogy. The study program in the major plan respects the balance of subject, didactic and pedagogical-psychological components of training according to the standards of teacher training of the Ministry of Education. Pedagogical-psychological training includes subjects of pedagogy, psychology, and special pedagogy, including pedagogical-psychological practice.
Tuyển sinh
Cơ hội nghề nghiệp
Giáo dục giáo viên về chơi nhạc cụ
Người tốt nghiệp thạc sĩ hoàn toàn có đủ trình độ trong lĩnh vực chuyên môn, giáo khoa và sư phạm cũng như trong lĩnh vực tổ chức, điều hành, giáo dục phổ thông, và văn hóa nghề nghiệp hoặc cá nhân. Anh đạt được bằng cấp về giáo dục âm nhạc tại các trường âm nhạc cơ bản, cơ bản và trung học.
Sư phạm Âm nhạc cho Trung học cơ sở và Trung học phổ thông
Việc làm mong muốn của sinh viên tốt nghiệp ở các vị trí việc làm sau:
- Cơ hội sơ cấp: Giáo viên âm nhạc của trường Trung học cơ sở / Trung học cơ sở / Trung học cơ sở / Trung học phổ thông / Trung học cơ sở; sư phạm hoặc trợ lý sư phạm trong một cơ sở âm nhạc ngoài trường học
- Cơ hội phụ: trợ lý hành chính nhà nước hoặc công ty tư nhân về văn hóa, năng suất và giáo dục cao cấp.