MasterHọc PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
Charles University Faculty of Education Thạc sĩ Giáo viên Giáo dục Chơi nhạc cụ với chương trình giảng dạy kép Giáo dục Âm nhạc cho Giáo viên Trung học cơ sở và Trung học phổ thông
Charles University Faculty of Education

Thạc sĩ Giáo viên Giáo dục Chơi nhạc cụ với chương trình giảng dạy kép Giáo dục Âm nhạc cho Giáo viên Trung học cơ sở và Trung học phổ thông

Prague, Cộng hòa Séc

2 Years

Tiếng Anh

Toàn thời gian

Yêu cầu thời hạn nộp đơn

Yêu cầu ngày bắt đầu sớm nhất

EUR 2.334 / per year *

Trong khuôn viên trường

* online application fee: 820 CZK

Giới thiệu

Giáo viên dạy chơi nhạc cụ

Mục đích là đào tạo học sinh mới ra trường có khả năng dạy chơi nhạc cụ (piano hoặc violin) tại các trường âm nhạc khác nhau. Nghiên cứu này gắn liền với nghiên cứu cử nhân trước đó, tập trung vào việc đạt được kiến thức và khả năng âm nhạc đặc biệt. Bằng cấp nghiên cứu thạc sĩ tập trung vào sự hợp tác với các môn sư phạm và tâm lý cũng như với thực tiễn ở các trường cơ bản và trung học để phát triển các kỹ năng sư phạm âm nhạc. Các môn học có tính đến định hướng sư phạm của bằng thạc sĩ.

Teacher Education of Music for Lower and Upper Secondary Schools

The study program follows on from the bachelor's study program Music Education with a focus on education.

The aim of the study program is to provide its graduates with a comprehensive master's degree, which will prepare them for the profession of music teacher at the 2nd level of primary and secondary schools. The study program takes into account the proportionality of the cognitive, didactic, and pedagogical-psychological components of the training, while the field knowledge gained in the bachelor's degree is further systematized and applied in the field of didactics and professional subjects closely related to it. Graduates of the study program are competent to independently create school educational programs in the educational field of Arts and Culture. They are ready to teach music education with all its aspects in the field of knowledge and skills. The study program builds on creative activities in the field of music education and its didactics. The field component is focused on a deeper understanding of music education issues, which is reflected in the teaching of music education in primary and secondary schools. Musical phenomena and concepts are presented in a broader context and relationships between different types of science and art. The music didactic component is based on the knowledge gained in music pedagogical research and on best practices verified in practice. The music theory and pedagogical component can then be deepened in a doctoral study program, e.g. Music Theory and Pedagogy. The study program in the major plan respects the balance of subject, didactic and pedagogical-psychological components of training according to the standards of teacher training of the Ministry of Education. Pedagogical-psychological training includes subjects of pedagogy, psychology, and special pedagogy, including pedagogical-psychological practice.

Tuyển sinh

Cơ hội nghề nghiệp

Về trường học

Câu hỏi